Στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας με θέμα “Τα μέσα γραφής” μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα θέμα: πηλός, πάπυρος, περγαμηνή, πένα και μελάνη, τυπογραφείο, χαρτί, γραφομηχανή, μολύβι και στυλό, πληκτρολόγιο. Κάθε ομάδα έχει κάνει αναζήτηση στο Διαδίκτυο για πληροφορίες σύμφωνα με το θέμα της και τις έχει καταγράψει σε κείμενο. Ακολουθεί η παρουσίαση των πληροφοριών.
Σχετικό άρθρο:
Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να δημιουργούν παρουσιάσεις, να εισάγουν διαφάνειες κειμένου στην παρουσίασή τους, να μορφοποιούν κατάλληλα τις διαφάνειες, να εισάγουν εικόνες και ήχο, να καθορίζουν εφέ εμφάνισης στα στοιχεία μιας διαφάνειας και στην εναλλαγή των διαφανειών. Να διαγράφουν διαφάνειες και να αλλάζουν τη διάταξή τους (εφ’ όσον χρειαστεί ανάγκη).Να χρησιμοποιήσουν κείμενο από αυτό που ήδη έχουν καταγράψει αναζητώντας πληροφορίες στο Διαδίκτυο και να ασκηθούν στην αντιγραφή – επικόλληση (από το κείμενο στην παρουσίαση). Να καταλάβουν ότι στην παρουσίαση δεν καταγράφουμε όλη την πληροφορία που έχουμε σε ένα κείμενό μας αλλά μόνον τα κύρια σημεία. Να εισάγουν εφέ με φειδώ (η αλήθεια βέβαια είναι ότι ιδιαίτερα σ’ αυτό το σημείο οι μικροί μας μαθητές δυσκολεύονται γιατί τα εφέ τους αρέσουν πολύ).Να εισάγουν κείμενο και εικόνες από ήδη δημιουργημένους φακέλους ώστε να ασκηθούν στην εύρεση των φακέλων τους και στη γρήγορη ανάκτηση στοιχείων από αυτούς.Να αναφέρουν τις πηγές τους και να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει ο όρος “πνευματικά δικαιώματα”. |
|