Τι έχει το ρομπότ μας;

Τι έχει το ρομπότ μας; Την απάντηση τη δίνουν οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης, τη σχολική χρονιά 2022-23, δημιουργώντας εννοιολογικούς χάρτες. Τα παιδιά ήδη είχαν ασχοληθεί με το ρομπότ Thymio, το ποίο προγραμμάτισαν ώστε να ενεργοποιηθούν σε αυτό τα φωτάκια του, οι κινητήρες του και οι αισθητήρες του.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης “να βάλουν σε τάξη” τα χαρακτηριστικά του ρομπότ Thymio με το οποίο είχαν ασχοληθεί. Να μάθουν να αναγνωρίζουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε μια συσκευή, όπως ρόδες, κινητήρες, αισθητήρες,… Να ασκηθούν στο πληκτρολόγιο, στη διαχείριση εικόνας (τοποθέτηση και αλλαγή μεγέθους), στη διαχείριση αντικειμένων (φουσκάλες και βέλη). Να μάθουν να αποθηκεύουν και να ανακτούν ένα αρχείο καθώς και να ανοίγουν μια εφαρμογή. Να εκφραστούν αισθητικά επιλέγοντας χρώματα που τους αρέσουν. Να συνεργαστούν σε ομάδες ώστε να καταλήξουν σε ένα κοινό έργο.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Τέθηκε το θέμα για το τι θυμόμαστε από τα στοιχεία που έχει το ρομπότ Thymio και στη συνέχεια είπαμε να καταγράψουμε αυτά τα στοιχεία. Αλλά αντί να τα καταγράψουμε σε ένα άχρωμο επεξεργαστή κειμένου ξεκινήσαμε να τα καταγρα΄φουμε σε μια εφαρμογή εννοιολογικού χάρτη.
  • ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ: Θέσαμε σε φουσκάλα την κεντρική έννοια: “ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΜΑΣ”. Στη συνέχεια τίθετο ερώτημα στην τάξη “τι έχει το ρομπότ μας”. Με καταιγισμό ιδεών τα παιδιά έδιναν την απάντηση και μια-μια απάντηση την καταγράφαμε στον εννοιολογικό χάρτη. Μετά την πληκτρολόγηση ακολούθησε το πιο ευχάριστο μέρος, οι αισθητικές παρεμβάσεις: χρώματα στις φουσκάλες και στα γράμματα. Τα παιδιά εισήγαγαν και σχετικές εικόνες, π.χ. υπολογιστές… (μερικές φορές ξεφύγαμε λιγάκι βα΄ζοντας και δεινόσαυρους- αλλά τι πειράζει;- όλα καλά!). Στο τέλος πληκτρολογήθηκαν τα ονόματα των παιδιών (Είχαμε και έναν υπολογιστή που χάλασε κατά τη διάρκεια και οι ομάδες ανακατανεμήθηκαν).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *