Από τον ήχο στο σταθερό τηλέφωνο

Στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών (projects) της Ε’ τάξης του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ) επιλέξαμε, για τη σχολική χρονιά 2023-2024, το θέμα “Από τον ήχο στο κινητό τηλέφωνο”. Πώς όμως ξεκινάει ένα τέτοιο μεγάλο θέμα και πού καταλήγει; Το ξεκινήσαμε με απλές αναφορές στον ήχο και τη φυσιολογία του αυτιού και προσδοκούμε να το φτάσουμε στο κινητό τηλέφωνο. Πρώτη λοιπόν διαδρομή: από τον ήχο στο σταθερό τηλέφωνο. Κατά την εξέλιξη του project τα παιδιά θα χρησιμοποιήσουν ποικιλία λογισμικών για διερεύνηση του θέματος και παρουσίασή του.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη μετάδοση του ήχου: πώς μεταδίδεται και ταχύτητα (χωρίς να θέλουμε να εμβαθύνουμε- πράγμα που θα γίνει στα μαθήματα Φυσικής). Να αντιληφθούν ότι το τηλέφωνο έχει μια ιστορία στο παρελθόν και ότι δεν ήταν όλα τόσο αυτόματα. Να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που βάζουν το λιθαράκι τους στις μεγάλες εφευρέσεις που εμείς χρησιμοποιούμε. Να καταχωρήσουν τις πληροφορίες σε κείμενο και να τις ενσωματώσουν σε ένα παιχνίδι.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ (για τον ήχο): Παρουσίαση του θέματος της ερευνητικής εργασίας (project) και διατύπωση των πρώτων ερωτημάτων: Πώς ακούμε; Πώς λειτουργεί το αυτί μας και τι γίνεται αν μας πονάει; Τι γίνεται με τα ηχεία που έχουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής; Πώς εντέλει μεταδίδεται ο ήχος και πώς εξαρτάται η ταχύτητα μετάδοσης από το μέσο; Παραδείγματα…
  • ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΒΙΝΤΕΟ (για τον ήχο): Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο που αφορούσαν στα παραπάνω ερωτήματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=gdGyvGPZ1G0 (όπου δεν προχωρήσαμε στα χαρακτηριστικά του ήχου).
  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΒΙΝΤΕΟ (για το Γκράχαμ Μπελ): Τι παρακίνησε τον εφευρέτη στις εργασίες του; Πώς συνεργάστηκε; Αναφορά στη μετατροπή του ήχου σε σήμα (χωρίς τεχνικές λεπτομέρειες). Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=VNbFLCZ9KEY. Αναφορά στα τηλεφωνικά κέντρα και ο ρόλος των τηλεφωνητών και τηλεφωνητριών. https://www.youtube.com/watch?v=Tl983ekMrhQ
  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Καταγραφή των πληροφοριών σε κείμενο το οποίο θα εμπλουτίζεται συνεχώς κατά τη διάρκεια εξέλιξης του project.
  • INTERNET: Αναζήτηση εικόνων με λήμματα: “τηλέφωνο vintage”, “τηλέφωνο τοίχου”. Αποθήκευση των εικόνων σε φάκελο “τηλέφωνο”.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Με βάση τις πληροφορίες που έχουν καταγραφεί στο κείμενο, τα παιδιά δημιούργησαν σταυρόλεξα με την online εφαρμογή https://learningapps.org/ στο οποίο εισέρχονται με username και password. Στο παιχνίδι ενσωματώθηκε ως φόντο μια εικόνα από αυτές που είχαν αποθηκευτεί κατά την αναζήτηση στο Internet.

Παρουσίαση ενός παιχνιδιού έτοιμου για να παίξετε. Για πλήρη οθόνη επιλέγετε το μικρό εικονίδιο με τα κόκκινα βελάκια και για να έχετε τις εκφωνήσεις των ερωτήσεων πατάτε στους αριθμούς μέσα στο σταυρόλεξο. Παρακάτω, παρουσιάζεται η καταχώρηση όλων των παιχνιδιών των παιδιών σε πίνακα.

παιχνίδι 1παιχνίδι 2παιχνίδι 3παιχνίδι 4
παιχνίδι 5παιχνίδι 6παιχνίδι 7παιχνίδι 8
παιχνίδι 9παιχνίδι 10

Συγχαρητήρια στα παιδιά!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *