Από τη χαρά και… τον χαμούλη, στον προγραμματισμό και τη ρομποτική

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης τη σχολική χρονιά 2021-2022 ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό μέσω της ρομποτικής. Δεχθήκαμε για ένα χρονικό διάστημα τα ρομπότ Edison από το OpenLab Σύρου.

(πληροφορίες για το OpenLab από https://syrosopenlab.gr/): Το Εργαστήριο Ανοικτών Τεχνολογιών Δήμου Σύρου – Ερμούπολης (OpenLab Σύρου) υποστηρίζεται από τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης και την ΕΕΛΛΑΚ με την συνεργασία του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της εκπαιδευτικής κοινότητας του νησιού.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να εξοικειωθούν με το άνοιγμα ενός περιηγητή (browser). Να δουν από κοντά ένα ρομποτάκι και να αναγνωρίζουν τους αισθητήρες απόστασης. Να αντιληφθούν ότι για να ανταποκριθεί ένα ρομπότ χρειάζεται να το προγραμματίσουμε αλλά και να το φορτώσουμε από τον υπολογιστή στο ίδιο το ρομπότ. Να έρθουν σε επαφή, χρησιμοποιώντας απλά blocks εντολών, με την ακολουθιακή δομή εντολών, με εντολές που εκτελούνται υπό συνθήκη και με την επαναληπτική δομή. Να εξοικειωθούν με τη σειρά ενεργειών:

  • Τι θέλουμε να κάνει το ρομπότ μας;
  • Πώς το προγραμματίζουμε;
  • Περιγράφουμε κι Ελέγχουμε.
  • Διορθώνουμε.
  • Επανελέγχουμε.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • Συζήτηση: Είχαμε συζητήσει για τα στοιχεία ενός ρομπότ και σε παλαιότερο μάθημα. Θυμηθήκαμε τα σχετικά για τους κινητήρες κι αισθητήρες.
  • Επίδειξη: κάθε ομάδα δυο (2) παιδιών περιεργάστηκε το ρομπότ Edison και διευκρινήσαμε ότι χρειάζεται μπαταρίες για να κινηθεί.
  • Διαχείριση: τα παιδιά άνοιξαν το λογισμικό Mozilla Firefox και συνέδεσαν (μέσω καλωδίου) το ρομπότ με τον υπολογιστή (στη θύρα των ηχείων).
  • Προγραμματισμός: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες προγραμμάτισαν στο περιβάλλον του https://www.edblocksapp.com/ με ακολουθιακή δομή, με δομή ελέγχου και επαναληπτική δομή. Στα αρχικά προγράμματα δεν είχαν ενεργοποιήσει τους αισθητήρες πράγμα που έγινε σε επόμενα προγράμματα. Στο τέλος προγραμμάτισαν ώστε το ρομπότ να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή (που αποτελεί κλασικό θέμα για τα ρομπότ).
  • Φόρτωση του προγράμματος από τον υπολογιστή στο ρομπότ Edison, εκτέλεση του προγράμματος και έλεγχος για την ορθότητά του.

Ακολουθεί μια μικρή παρουσίαση των μαθημάτων που περιλαμβάνουν όμως και τη χαρά και… τον χαμούλη κατά τη διάρκεια των μαθημάτων αυτών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *