Με φαντασία για τις πιο… τρελές εικόνες

Τη σχολική χρονιά 2021-2022 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν τις πιο τρελές εικόνες. Εφάρμοσαν αρχές επεξεργασίας εικόνας χρησιμοποιώντας το ελεύθερο λογισμικό Gimp το οποίο είναι εγκατεστημένο στους υπολογιστές του εργαστηρίου Πληροφορικής.

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά να διαχειριστούν τη σχετικά πολύπλοκη εφαρμογή Gimp η οποία εμφανίζει πολλαπλά παράθυρα. Να εμπεδώσουν τον όρο “ελεύθερο” free λογισμικό και να προσκληθούν να κατεβάσουν την εφαρμογή (εάν το θελήσουν) και στους δικούς τους υπολογιστές. Να μπορέσουν να συνδυάσουν πολλές εικόνες σε μία και να συνειδητοποιήσουν με αυτόν τον τρόπο ότι όταν βλέπουμε μια ψηφιακή εικόνα δεν είναι σίγουρο ότι ανταποκρίνεται σε μια αληθινή στιγμή. Να εξοικειωθούν με την αρχή της αντιγραφής- επικόλλησης δίνοντας και ιδιαίτερη σημασία στην επικόλληση νέας στρώσης (layer) σε μια εικόνα. Να αντιληφθούν τη σημασία της κατάληξης ενός αρχείου και τη διαφορά της “αποθήκευσης” και της “εξαγωγής” ενός αρχείου. Να συνεργαστούν μεταξύ τους για τη δημιουργία ενός καινούργιου έργου και να οπτικοποιήσουν τη φαντασία τους.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • Συζήτηση: Συζητήσαμε για το τι προσφέρει μια επεξεργασία εικόνας. Έγινε αναφορά στο Photoshop το οποίο ήταν ήδη γνωστό σε μερικά παιδιά και θέσαμε τις διαφορές ενός λογισμικού το οποίο αγοράζουμε και ενός free λογισμικού, όπως είναι το Gimp.
  • Επίδειξη: Με βάση ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, έγινε επίδειξη μερικών βασικών εργαλείων του Gimp με αναφορές στην αντιγραφή- επικόλληση ως νέα στρώση, διαφάνεια, κλιμάκωση, περιστροφή, αποθήκευση, εξαγωγή. Παρουσιάστηκε και η διαδρομή του φακέλου όπου βρίσκονται όλες οι διαθέσιμες εικόνες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν. Ζητήθηκε από τα παιδιά να δημιουργήσουν μια τελική εικόνα συνδυάζοντας τουλάχιστον τρεις (3) εικόνες και αυτή η τελική εικόνα να είναι όσο το δυνατόν πιο… τρελή!
  • Διαχείριση του λογισμικού: Τα παιδιά εργάστηκαν ανά δύο (2) άτομα στον υπολογιστή τους και δημιούργησαν τις εικόνες που βλέπουμε παρακάτω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *