“Γραμματάκια για τις λέξεις” – η Δήμητρα παρουσιάζει ένα παιχνίδι με γράμματα και λέξεις

Η Δήμητρα, μαθήτρια της Ε’ τάξης τη σχολική χρονιά 2020-21, δημιούργησε με ιδιαίτερο μεράκι, ένα παιχνίδι το οποίο θα μπορούσαν πολύ ωραία να παίξουν κι οι μαθητές κι οι μαθήτριες των μικρών τάξεων. Μπροστά από την οθόνη μας περνούν γράμματα τα οποία επιλέγουμε για να πάνε στη λέξη που ανήκουν. Το παιχνίδι έχει δυο πίστες!

Στόχοι: να αναγνωριστεί η μεγάλη σημασία και αξία στην καταγραφή του σεναρίου ενός έργου Scratch ιδιαίτερα αν αφορά σε παιχνίδι. Να εμπεδωθεί η αξία της εντολής “εμφωλευμένης εάν” η οποία χρειάστηκε ώστε να ανταποκρίνονται τα γράμματα εάν τα πατήσει το ποντίκι και να κινηθούν κατάλληλα ανάλογα με το αν ανήκουν στη λέξη. Οι δύο πίστες του παιχνιδιού αυξάνουν τη δυσκολία του προγραμματισμού και απατούν προσοχή στις εντολές “εμφανίσου”, “εξαφανίσου”. Να ασκηθούν τα παιδιά/προγραμματιστές στις συντεταγμένες της σκηνής. Εξοικείωση με τις εντολές της παλέτας “Τελεστές” κι ιδιαίτερα των λογικών και αριθμητικών τελεστών. Να αναγνωριστεί ότι το λάθος στον προγραμματισμό είναι πολύ συχνό αλλά και μια πρόκληση για να διορθωθεί.
Δημιουργία σεναρίου: συζήτηση για τη δημιουργία σεναρίου το οποίο ζητά από τον παίκτη και να αναγνωρίσει τα σωστά γράμματα αλλά και να έχει επιδεξιότητα στο να πατά το ποντίκι.
Οι θέσεις των λέξεων: Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του προγράμματος αυτού είναι η τοποθέτηση των λέξεων και η κίνηση των γραμμάτων προς τις λέξεις.
Προγραμματισμός: σε αυτό το έργο στα γράμματα έχουν τεθεί οι περισσότερες εντολές (εμφωλευμένες εάν και τελεστές).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *