Άσκηση – Βάλτε στη σειρά αριθμούς και γράμματα

Η μαθήτρια της Ε’ τάξης τη σχολική χρονιά 2020-21 Μαρία Π. δημιούργησε ένα εξαιρετικό παιχνίδι με δυο πίστες. Στην 1η πίστα ο παίκτης βάζει στη σειρά αριθμούς ενώ στη 2η πίστα βάζει στη σειρά γράμματα της αλφαβήτου. Ένα παιχνιδάκι το πλέον κατάλληλο για να παίξουν μαθαίνοντας τα μικρά παιδιά της Α’ και της Β’ τάξης. Συγχαρητήρια στη Μαρία Π. που ασχολήθηκε πολλές-πολλές ώρες για να φτάσει το παιχνίδι σ’ αυτό το επίπεδο!


Στόχοι: να αναγνωριστεί η μεγάλη σημασία και αξία στην καταγραφή του σεναρίου ενός έργου Scratch ιδιαίτερα αν αφορά σε παιχνίδι. Να γίνει σαφές ότι η επιλογή φιγουρών όσον αφορά τον αριθμό τους καθορίζει αρκετά πράγματα όπως τη θέση τους στη σκηνή. Να εμπεδωθεί η αξία της εντολής “μετάδωσε” αλλά και η απόλυτη προσήλωση που απαιτεί το δίδυμο των εντολών “εμφανίσου-εξαφανίσου” σε ένα παιχνίδι με πολλές φιγούρες. Να γίνει αντιληπτό ότι και μόνο να ζητήσουμε να υπάρχει μια εισαγωγική φιγούρα η οποία εξαφανίζεται και εμφανίζεται ανάμεσα στις πίστες μπορεί να απαιτήσει πολλές επιπλέον εντολές. Εξοικείωση με τις εντολές της παλέτας “Τελεστές” κι ιδιαίτερα των λογικών τελεστών. Να αναγνωριστεί ότι το λάθος στον προγραμματισμό είναι πολύ συχνό αλλά και μια πρόκληση για να διορθωθεί.
Δημιουργία σεναρίου: συζήτηση για τη δημιουργία σεναρίου λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρόκειται για ένα παιχνίδι που θα παίζουν μικρά παιδιά.
Επιλογή φιγουρών: κατάλληλες φιγούρες για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, η επιλογή των μπαλονιών έγινε γιατί είναι πολύ χαρούμενα με τις ενδυμασίες τους και κατάλληλα για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών.
Προγραμματισμός: σταδιακός προγραμματισμός ξεκινώντας από την εισαγωγική φιγούρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *