Τη σχολική χρονιά 2019-20 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας “τοποθέτησαν” τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος σε κατηγορίες: Μονάδες εισόδου και Μονάδες εξόδου.
Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να μπουν στη διαδικασία να ασχοληθούν με κατηγοριοποιήσεις αντικειμένων. Να μάθουν τι σημαίνει “Είσοδος” και τι “Έξοδος”. Να αναγνωρίζουν τις βασικές ψηφιακές συσκευές ως μέσα αναπαράστασης ψηφιακής πληροφορίας. Να ασκηθούν στην πληκτρολόγηση. Να μορφοποιούν ένα κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γραμματοσειράς (μέγεθος, χρώμα). Να κατατάσσουν/ομαδοποιούν αντικείμενα σε κατηγορίες. Να αποθηκεύουν και να ανακτούν ένα αρχείο. Να συνεργαστούν σε ομάδες για τη λήψη αποφάσεων. | 1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Είδαμε τις συσκευές του υπολογιστικού συστήματος που έχουμε στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου. Διευκρινίσαμε τι κάνουμε με κάθε μία συσκευή και αναφέραμε τις έννοιες “Είσοδος” και “Έξοδος”. Αναφέραμε πολλά παραδείγματα από την καθημερινή μας ζωή. Στη συνέχεια χαρακτηρίσαμε κάθε συσκευή του υπολογιστικού συστήματος ως μονάδα εισόδου ή εξόδου. 2. Εννοιολογικός χάρτης (Kidspiration): Σε ομάδες ανά υπολογιστή τα παιδιά έθεσαν την κεντρική έννοια. Συνέδεσαν την κεντρική έννοια με τις επιμέρους. Πολύ συχνά καλούνταν τα παιδιά να αναφέρουν ποια συσκευή έχουν εισάγει ως τότε στον εννοιολογικό χάρτη ώστε να επιβεβαιώσουν όλοι την πορεία της εργασίας τους. 3. Εννοιολογικός χάρτης (Kidspiration): Εισαγωγή των σχετικών εικόνων, μορφοποίηση των λέξεων και των σχημάτων, εισαγωγή των ονομάτων της ομάδας. |