Το ρομπότ Edison για τα παιδιά της Β’ τάξης

Τη σχολική χρονιά 2022-23 (όπως και την προηγούμενη) δανειστήκαμε ορισμένα ρομπότ Edison από το OpenLab Σύρου (πληροφορίες για το OpenLab από https://syrosopenlab.gr/) ώστε να τα χρησιμοποιήσουμε στο μάθημα Πληροφορικής (ΤΠΕ) με τα παιδιά της Β’ τάξης.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να μάθουν να χρησιμοποιούν έναν περιηγητή για να μπαίνουν σε μια πλατφόρμα. Να χρησιμοποιήσουν βασικές προγραμματιστικές δομές (ακολουθιακή, ελέγχου και επαναληπτική). Να διακρίνουν τη διαφορά ενός τηλεκατευθυνόμενου αντικειμένου από ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ. Να αναγνωρίσουν την αξία του προγραμματισμού. Να αντιληφθούν τη διασύνδεση ρομπότ και υπολογιστή (εν προκειμένω, χρησιμοποιώντας την έξοδο του ήχου). Να εξοικειωθούν με την ύπαρξη προβλημάτων που “γεννούν” ερωτήματα για τα οποία σκεφτόμαστε λύσεις (“Ανοίξαμε” το ρομπότ; Είναι το καλώδιο του ρομπότ στη σωστή υποδοχή ήχου; Μήπως φταίνε οι μπαταρίες; Είναι η ένταση του ήχου στο 100%;)

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα παιδιά κατέθεσαν παραδείγματα για την ύπαρξη αισθητήρων στην καθημερινή μας ζωή. Επίδειξη του ρομπότ Edison και συζήτηση για τα στοιχεία που περιλαμβάνει και σε τι χρησιμεύουν (κινητήρες, αισθητήρες, φωτάκια LEDs, ηχείο).
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΜΠΟΤ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ: Ανά 2 ή 3 παιδιά παρέλαβαν ένα ρομπότ Edison και έμαθαν να το ανοίγουν ώστε να λειτουργεί, να το κλείνουν, να συνδέουν το ρομπότ με την έξοδο του ήχου, να ανεβάζουν την ένταση του ήχου στο 100% (κατάσταση απαραίτητη για τη λειτουργία του ρομπότ). Επίσης, μπήκαν στη διεύθυνση: https://www.edblocksapp.com/ για τον online προγραμματισμό του ρομπότ και την έθεσαν ως σελιδοδείκτη.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Τα παιδιά ξεκίνησαν τον προγραμματισμό με ένα απλό πρόγραμμα ώστε το ρομπότ να κινείται για κάποιο χρονικό διάστημα (έγινε αναφορά και στο δευτερόλεπτο), να αναβοσβήνει τα φώτα του και να παράγει ήχο, να κινείται επάνω στη μαύρη γραμμή, να σταματά σε εμπόδιο. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων προγραμμάτισαν ώστε το ρομπότ να εκτελεί εντολές επαναληπτικά και να ενεργεί σύμφωνα με τα δεδομένα των αισθητήρων. Κάθε φορά, όταν μια ομάδα ολοκλήρωνε το προγραμματάκι, έθετε το ρομπότ σε λειτουργία, φόρτωνε το πρόγραμμα στο ρομπότ και δοκίμαζε τη συμπεριφορά του ρομπότ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *