Το ρομπότ Thymio και τα βασικά μέρη του υπολογιστικού συστήματος

Τη σχολική χρονιά 2021-2022 με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης τη ξεκινήσαμε με εκπαιδευτική ρομποτική. Κατ’ αρχάς συζητήσαμε για τους αισθητήρες και τους κινητήρες. Στη συνέχεια είδαμε το ρομπότ Thymio κι αναγνωρίσαμε επάνω του τους αισθητήρες. Το κινήσαμε με προεγκαταστημένα προγράμματα και κατόπιν το προγραμματίσαμε εμείς οι ίδιοι.

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι thymio1.png
Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αντιληφθούν την ύπαρξη των αισθητήρων γύρω τους, σε αντικείμενα της καθημερινής ζωής. Να πειραματιστούν με τα προεγκατεστημένα προγράμματα του ρομπότ Thymio. Να συνειδητοποιήσουν ότι οι συσκευές με τους αισθητήρες χρειάζεται να προγραμματιστούν για να λειτουργήσουν. Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις και με τα βελάκια που έχει επάνω του και με το τηλεχειριστήριο. Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την έννοια του χρόνου στον προγραμματισμό και “διαισθητικά” μάλλον με την ταχύτητα. Έχοντας ήδη συζητήσει με τα παιδιά για τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος, να καθοδηγήσουν τα παιδιά το ρομπότ ώστε να περνά από τις συσκευές που θέλουμε.
Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι thymio2.png
Συζήτηση: Με όλα τα παιδιά συζητήσαμε για τους αισθητήρες που υπάρχουν στην καθημερινή μας ζωή: όταν ανοίγουμε πόρτες, στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων, σε βρύσες, σε στεγνωτήριο χεριών…
Επίδειξη του ρομπότ Thymio: αναγνώριση των αισθητήρων και των κινητήρων που βρίσκονται στο ρομπότ.
Λειτουργία του ρομπότ με τα προγκατεστημένα προγράμματα: Θέσαμε σε λειτουργία το ρομποτάκι Thymio κι ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία που έχει να φέρεται “φιλικά”: ενώ κυκλοφορεί στον χώρο ακολουθεί ό,τι βρίσκεται μπροστά του. π.χ. τα χεράκια των παιδιών. Μετά ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία του να φέρεται σαν ένας “φοβητσιάρης”: ενώ πηγαίνει και βρίσκει τα χεράκια των παιδιών απομακρύνεται από αυτά (σαν να φοβάται…).
Προγραμματισμός (για τα βελάκια του ρομπότ και για τα βελάκια του τηλεχειριστήριου): προγραμματίζουμε το ρομπότ έτσι ώστε όσο τα πατάμε να κινείται το ρομπότ μπροστά, πίσω, αριστερά,δεξιά.
Προγραμματισμός με βάση το χρονόμετρο: προγραμματίζουμε το ρομπότ θέτοντας χρονόμετρο. Συζήτηση για την έννοια του χρόνου.
Οδήγηση του ρομπότ: τα παιδιά οδηγούν το ρομπότ ώστε να πηγαίνει στα βασικά μέρη του υπολογιστικού συστήματος τα οποία τα έχουμε ως εικόνες σε μια πίστα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *