Με εργαλείο ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας και όχημα τη φαντασία μας…

Με εργαλείο ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας είναι δυνατό να “αλλάξει” μια φωτογραφία ψηφιακά κι επομένως οι μαθητές κι οι μαθήτριές μας καλέστηκαν να δημιουργήσουν τις δικές φωτογραφίες χρησιμοποιώντας ένα τέτοιο λογισμικό (ελεύθερο λογισμικό Gimp) αλλά φυσικά και τη φαντασία τους. Χρειάστηκε να συνεργαστούν ώστε να αποφασίσουν για το θέμα της φωτογραφίας τους, την επιλογή των εικόνων που θα λειτουργούσαν ως background, το στήσιμο των επιμέρους φωτογραφιών. Κι έτσι έχουμε τελικά, φωτογραφίες με τα παιδιά να πετούν μαζί με ένα αεροπλάνο, να βρίσκονται πάνω στον πύργο του Άιφελ ή στο BigBen, να κάνουν βόλτα σε ένα πυκνό δάσος, να μην έχουν κεφάλι; (από κατά λάθος κινήσεις), να αντιμετωπίζουν ένα ρομπότ, να κοιτούν το Κολοσσαίο, να συγκρατούν πλανήτες.


Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης να διαχειριστούν αρχεία και φακέλους και να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία αντιγραφής- επικόλλησης σε αρχεία. Να ασκηθούν στην  επεξεργασία αρχείων εικόνων (θόλωση προσώπων, αυξομείωση μεγέθους, επιλογή μόνο της φιγούρας της φωτογραφίας, αντιγραφή και επικόλληση της φιγούρας σε άλλη φωτογραφία). Να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με ασφάλεια προστατεύοντας τα προσωπικά τους δεδομένα. Να αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της καλής χρήσης του Διαδικτύου στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Να συνεργαστούν σε ομάδες ώστε να έχουν ένα αποτέλεσμα που να τους/τις ικανοποιεί.
1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Θέτουμε ερώτημα: “Γιατί θολώνουμε τα πρόσωπα των παιδιών στα άρθρα του δικτυακού τόπου του σχολείου μας;” Συζήτηση γύρω από θέματα προσωπικών δεδομένων στο Διαδίκτυο.
2. Επεξεργασία εικόνας (σε ομάδες): Επίδειξη του λογισμικού επεξεργασίας εικόνας Gimp. Σε τυχαίες φωτογραφίες τα παιδιά ασκούνται στα: εφέ, αυξομείωση μεγέθους, επιλογή μόνο της φιγούρας της φωτογραφίας, αντιγραφή και επικόλληση της φιγούρας σε άλλη φωτογραφία).
3. Εξερεύνηση των Windows: Στον server του εργαστηρίου έχουμε δημιουργήσει ένα φάκελο με υποφακέλους που περιέχουν φωτογραφίες με θέματα: θάλασσα, ουρανός, δάση, διάστημα, ρομπότ, ζώα, πόλεις, αίθουσες. Οι μαθητές κι οι μαθήτριες χρησιμοποιούν τη διαδικασία αντιγραφής – επικόλλησης για να φέρουν τον φάκελο από τον server σε φάκελο στον υπολογιστή τους.
Καλούνται στη συνέχεια να συνεργαστούν ανά ομάδες και να σκεφτούν ένα σενάριο με βάση τις παραπάνω φωτογραφίες.
4. Φωτογράφηση: Ακολουθεί η φωτογράφηση των παιδιών είτε δυο ή τρία μαζί (όπως είναι η ομάδα τους) είτε ένα- ένα (ανάλογα με τις ανάγκες του σεναρίου τους).
5. Εξερεύνηση των Windows: Μεταφορά των αρχείων των φωτογραφιών από την ψηφιακή κάμερα στον server. Τα παιδιά εκ νέου χρησιμοποιούν την αντιγραφή- επικόλληση για να φέρουν τις φωτογραφίες τους στον υπολογιστή τους.
6. Επεξεργασία εικόνας: Με βάση το σενάριο κάθε ομάδας, επεξεργασία των φωτογραφιών των μαθητών και μαθητριών και συνδυασμός τους με τις εικόνες του αρχικού φακέλου.
7. Επεξεργασία κειμένου: Πληκτρολόγηση ενός κειμένου το οποίο περιγράφει την τελική εικόνα καθώς ίσως και συναισθήματα που απορρέουν από αυτήν. Πληκτρολόγηση τίτλου και εισαγωγή της εικόνας στο κείμενο.

Τα παιδιά ανέλαβαν να γράψουν κι ένα συνοδευτικό κείμενο το οποίο να περιγράφει τη φωτογραφία τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *