Τα φρούτα κρύβουν μια λέξη! Βρείτε τη!

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης ασχολήθηκαν με τα μέσα τηλεπικοινωνίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, από τις φρυκτωρίες στον τηλέγραφο, από τον οπτικό τηλέγραφο στο σταθερό τηλέφωνο, από το κλασικό ταχυδρομείο στο email… Κι επειδή τα μηνύματα στέλνονταν κωδικοποιημένα (π.χ. στην περίπτωση του οπτικού τηλέγραφου) συζητήσαμε για την κωδικοποίηση. Δημιούργησαν λοιπόν και τα παιδιά ένα παιχνίδι που χρειάζεται ο παίκτης να αποκωδικοποιήσει φρουτάκια για να βρει μια λέξη!

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης να εμπεδώσουν το θέμα της κωδικοποίησης. Να προγραμματίσουν ακολουθώντας τις αρχές της ακολουθιακής δομής, της δομής ελέγχου και της επαναληπτικής δομής. Να αναγνωρίζουν την ανάγκη χρησιμοποίησης εντολής που εκτελείται αφού πρώτα διενεργηθεί κάποιος έλεγχος. Να εκφραστούν αισθητικά. Να συνεργαστούν για τις επιλογές τους. Να ασκηθούν στην αναζήτηση εικόνων στο Διαδίκτυο με συγκεκριμένα κριτήρια. Να αποθηκεύουν σε συγκεκριμένο φάκελο τις εικόνες τους.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Ήδη είχαμε ασχοληθεί με τα μέσα τηλεπικοινωνίας και πώς μερικά έστελναν μήνυμα χωρίς π.χ. να χρησιμοποιούν κείμενο: Για παρα΄δειγμα, ο οπτικός τηλε΄γραφος. Επομένως, έπρεπε το μήνυμα να αποκωδικοποιηθεί. Είπαμε να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι στο Scratch όπου ο παίκτης να βλέπει φρούτα και να τα αποκωδικοποιήσει για να δει ποια λέξη κρύβουν. Συμφωνήσαμε η λέξη να είναι ένα ζώο της στεριάς ή της θάλασσας.
  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: Αναζητήθηκαν εικόνες φρούτων που είναι σχηματικές, π.χ. φράουλα clipart. Οι εικόνες αποθηκεύονταν σε ορισμένο φάκελο.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ SCRATCH: Τα παιδιά εισήγαγαν τις εικόνες και τις μορφοποίησαν ώστε να έχουν διάφανο φόντο. Εισήγαγαν φιγούρα για το εισαγωγικό κείμενο και υπόβαθρο. Προγραμμάτισαν ώστε τα φρούτα/φιγούρες να ανταποκρίνονται στο κλικ του παίκτη. Όρισαν στο πώς θα τελειώνει το παιχνίδι. Ο προγραμματισμός γινόταν με συνεχή ερωτήματα στο τι θέλουμε να γίνεται στη φιγούρα μας και εφαρμογή των κατάλληλων εντολών. Εισήγαγαν σχετικούς ήχους (με τον γνωστό… χαμούλη στην αίθουσα Πληροφορικής). Δοκίμαζαν συνεχώς τα προγράμματά τους για να δουν αν ανταποκρίνονται σωστά.

Παρακάτω παραθέτουμε ένα πρόγραμμα για να παίξετε καθώς και, σε πίνακα, όλα τα προγράμματα των παιδιών και σας καλούμε να βρείτε τις λέξεις που κρύβουν τα φρούτα! Καλή διασκέδαση! ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να βρείτε τη λέξη μπορείτε να κάνετε τόσα κλικ που αντιστοιχούν σε 3πλα΄σιο αριθμό από τον αριθμό των φρούτων! Μετά, ξεκινάτε από την αρχή και πάλι το παιχνίδι…

1_Γιώργος – Γιάννης2_Μαρίλια – Ζωή – Σμαράγδα3_Φίλιππος
4_Στέφανος – Ιάκωβος5_Ελευθερία – Γεωργία7_Λευτέρης – Μάγδα – Νταγούντ
9_Μαριάντα – Μάιρα10_Πέτρος Σπύρος11_Αλεξάνδρα Λυδία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *