Ρομπότ στο σχολείο… κι άλλα τινά…

Τα παιδιά της Ε’ τάξης στο πλαίσιο των εργασιών για το πρόγραμμα “Η φωτογραφία με μια άλλη ματιά” (2022-2023) ασχολήθηκαν κατ’ αρχάς με την επεξεργασία της φωτογραφίας χρησιμοποιώντας το ελεύθερο λογισμικό Gimp.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης να διαχειριστούν την Εξερεύνηση των αρχείων. Να αναγνωρίσουν τη διαφορά σε μια εφαρμογή που πληρώνεις και σε μια εφαρμογή free. Να μάθουν ορισμένα εργαλεία από την επεξεργασία εικόνας (αλλαγή μεγέθους εικόνας, κλιμάκωση, περιστροφή, αναστροφή, μετακίνηση). Να αντιληφθούν την αξία των Στρώσεων (layers) σε μια επεξεργασία εικόνας. Να διαχειριστούν ζητήματα διαφάνειας στρώσης. Να συνεργαστούν σε ομάδες αναπτύσσοντας διάλογο για τις επιλογές τους. Να διηγηθούν μια ιστορία με την τελική εικόνα. Να συνειδητοποιήσουν ότι μια εικόνα είναι πλήρως επεξεργάσιμη.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Αναπτύχθηκε το ζήτημα των φωτογραφιών στο Internet και το γεγονός ότι μια φωτογραφία μπορεί να υποστεί επεξεργασία. Έγινε αναφορά στα λογισμικά επεξεργασίας εικόνας και στον διαχωρισμό τους, σε αυτά που κοστίζουν και σε αυτά που είναι free. Επίσης, αναφέρθηκε και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των λογισμικών αυτών που είναι η διαχείριση της εικόνας σε επίπεδα (layers).
  • ΕΠΙΔΕΙΞΗ: Μέσω παραδείγματος γίνεται επίδειξη του ελεύθερου λογισμικού Gimp και των εργαλείων του (αλλαγή μεγέθους εικόνας, κλιμάκωση, περιστροφή, αναστροφή, μετακίνηση, στρώσεις, διαφάνεια).
  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ: Δόθηκε στα παιδιά ένας φάκελος με φωτογραφίες από το σχολείο και με άλλα θέματα καθώς και με εικόνες ρομπότ (σε μορφή clipart). Τα παιδιά επεξεργάστηκαν φωτογραφίες ώστε να εντάξουν την εικόνα ενός ή πολλών ρομπότ σε μια φωτογραφία, κατά προτίμηση σε φωτογραφία του σχολείου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *